Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Deze werkmap is bedoeld om studenten te helpen in hun studeerproces. Ze kan gebruikt worden als zelfstudiepakket. Concreet houdt dit in dat voor iedere studeerfase - noteren, opzoeken, plannen, begrijpen, memoriseren, blokindeling, examen afleggen,... - toelichtingen, raadgevingen en oefeningen worden opgenomen, die elke student zelfstandig kan doornemen. Ze kan ook even goed in groep worden gebruikt, met een docent als studiebegeleider. Ook een vakdocent kan ermee aan de slag, want de methode biedt ruimte voor specifieke vakinhoudelijke invulling. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Study methods --- studiemethoden --- didactiek --- studeren --- Academic collection --- #PBIB:1999.2 --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- 450.8 --- 001385.jpg --- 051032.jpg --- Studiemethoden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studiemethode --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 378 --- 371.21 --- Studeren --- Werkboek --- Zelfwerkzaamheid --- Studiemethode
Choose an application
hoe pakken scholen het aan en hoe kunnen ouders het leerproces van hun kinderen op school ondersteunen en begeleiden.
Leren leren --- Leren --- Zelfstandig werken --- Studiemethoden --- #PBIB:+105.50 --- C6 --- PMS (Vrije PMS-Centra) (x) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethode --- 450.8 --- studiemethoden --- Basisonderwijs --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Relatie ouder - school --- Zelfstandig leren --- Studeren --- Studievaardigheden --- pedagogiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 464 --- leerproblemen --- leren --- motivatie --- ouders --- scholen --- zelfstandig leren --- Kinderen met leerproblemen --- Study methods --- opvoeding --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Studiemethode --- Zelfstandig leren.
Choose an application
Assistance sociale --- Enfants --- Famille --- Gezin --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- #KVHB:Gezinsopvoeding --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Ouders --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Kinderen; gehandicapte --- maatschappelijk werk --- gezinszorg --- opvoedingsondersteuning --- thuiszorg --- 364.044 --- Behandelingen --- Gezinsbegeleiding --- Hometraining --- Methodiek --- Opvoedingsondersteuning --- Thuisbegeleiding --- Videohometraining --- Orthopedagogiek --- geestelijke gezondheidszorg --- handboeken en inleidingen --- geestelijke gezondheidszorg. --- handboeken en inleidingen. --- Sociology of social care --- gezinsbegeleiding --- Educational sciences --- gezinspedagogiek --- Geestelijke gezondheidszorg. --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Methodologie --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Sensorische ontwikkeling --- ontwikkelingsdoelen ; k.o. --- psychosociale doelen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Doelstellingen ; kleuteronderwijs --- kleuterschool: doelstellingen --- kleuterschool: ontwikkelingsdoelen --- Didactiek; algemeen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- 471.4 --- didactiek --- leerdoelen --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsdoelen --- Psychosociale ontwikkeling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- sensorische ontwikkeling --- Handboek/cursus --- didactiek kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- ontwikkelingsdoelen ; k.o
Choose an application
Medische psychologie --- gezondheidspsychologie. --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Preventie --- alcoholisme --- drugs --- geestelijke gezondheidszorg --- gezinssociologie --- jeugdgezondheidszorg --- pedagogiek --- preventie --- psychologie --- sociale problemen --- sociale psychiatrie --- 467 --- kinderen --- psychosociale hulpverlening --- orthopedagogiek --- jeugdzorg --- kinderen van verslaafden --- kind en echtscheiding --- faalangst --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 376 --- 362.7 --- 615 --- 613.8 --- 392.3 --- 159.94 --- 361.01 --- 364.044 --- Drugs --- Echtscheiding --- Faalangst --- Gedragsstoornissen --- Methodiek --- Ontwikkelingsstoornissen --- Pedagogische preventie --- Psychiatrie --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Psychosociale problemen --- Preventie --- Hulpverlening --- Jeugd --- Kind --- Psychosociaal probleem --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Dit boek toont met concrete voorbeelden aan dat bepaalde vernieuwingen in het geschiedenisonderwijs niet alleen mooie theorieën zijn, maar dat ze ook haalbaar zijn in de concrete klaspraktijk. Het opent met een verduidelijking van wat het funderend uitgangspunt van historische vorming is. Vervolgens worden de fundamentele leerdoelen die hieruit voortvloeien theoretisch toegelicht en aan de hand van relevante en heldere voorbeelden geconcretiseerd. Verder wordt aangetoond hoe de onderzoekende methode het mogelijk maakt om de gestelde leerdoelen van historische vorming ook daadwerkelijk te realiseren.
Geschiedenis. --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- Sociology --- Didactics of history --- Flanders --- geschiedenis --- geschiedenis, schoolvak --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- secundair onderwijs --- 456.6 --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Geschiedenis --- Historische kritiek --- Historische vaardigheden --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- 485.6 --- Documenten --- 485.6 ) Geschiedenis - Maatschappijleer - s.o --- geschiedenisonderwijs --- historische vorming --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedeniswetenschap ; methodiek --- 485.55 --- Geschiedenisonderwijs --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- 94 --- 372.8 --- Pedagogie --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- #BSCH: vak : geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Crisisinterventie. --- Klinische psychologie --- Psychotherapie. --- Cognitive psychology --- crisisinterventies --- Psychiatry --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- hulpverlening --- Crisisinterventie --- #KVHB:Crisisinterventie --- 606.3 --- psychiatrie --- psychosociale zorg --- Geestelijke gezondheidszorg --- Psychologie --- Stress --- Zelfdoding --- 321.3 --- 606.85 --- 614.1 --- criminologie --- crisisinterventie --- geestelijke gezondheidszorg --- therapie --- welzijnswerk --- 364.048 --- Ambulante hulpverlening --- Hulpverlening --- Methodiek --- Theorieën --- hulpverleningsproces --- psychopathologie, psychiatrische ziektekunde, neurosen, psychosen, oorlogssyndromen en verslavingsziekten --- Soins de santé mentale --- Suicide --- Psychiatrisch maatschappelijk werk --- 361.18 --- 361.2 --- Psychosociale begeleiding --- Gedragstherapie --- Systeemtherapie --- Welzijnszorg --- Gezondheidszorg --- Politie --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
1-12
Lerarenopleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Algemeen. --- Pubertijd en adolescentie. --- holebi's --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- seksualiteit --- ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- puberteit --- Adolescentie --- adolescentie --- 305.2 --- 416.25 --- Adolescentenpsychologie --- Denkontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling --- Moraalontwikkeling --- Ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- adolescentenpsychologie --- denken --- denkprocessen --- emotionele ontwikkeling --- ethiek --- moraalontwikkeling --- psychologie --- sociale ontwikkeling --- 450.8 --- Adolescenten --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leraren --- Leren --- Lesgeven --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychologie --- Relatie leraar - leerling --- Zelfstandig leren --- psychologie (gez) --- 159.987 --- Psychologie van groepen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Vanaf c. 13 jaar --- Methodiek van het studeren --- #GSDBP --- adolescentiepsychologie --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- Identiteitsontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- 159.922.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- 189 Kinderrechten en gezondheidszorg --- 159.922 --- Jeugdcriminaliteit --- Persoonlijkheid --- Seksualiteit --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|